متن استاتیک شماره 20 موجود نیست
  • 1398/05/05 - 14:23
  • - تعداد بازدید: 396
  • - تعداد بازدیدکنندگان: 23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تبلیغات محصولات سلامت محور در رسانه های ارتباط جمعی قابل اعتماد نیست

فهرست اقلام وکالاهای آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف، هر ساله توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگروهی با مسئولیت این وزارت و با عضویت وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، بازرگانی، رفاه، تامین اجتماعی، صنایع و معادن تهیه و به تمامی دستگاه ها و مراکز ذیربط ابلاغ می شود.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تبلیغات محصولات سلامت محور در رسانه های ارتباط جمعی قابل اعتماد نیست

تبلیغات محصولات و خدمات سلامت محور در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و خارجی و فضای مجازی قابل اعتماد نیست.

دکتر مصطفی صالحی زاده با بیان این مطلب و با اشاره به انبوه تبلیغات درخصوص محصولات سلامت محور در رسانه ها اظهار داشت: مطابق قوانین و مقررات، تبلیغات محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت و ارائه هرگونه اطلاعات نادرست و خلاف واقع که سبب گمراهی و فریب مخاطب شود، در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و خارجی، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی ممنوع می باشد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه طرح ادعاهای خلاف واقع در رابطه با خواص و اثرات درمانی، ترکیبات بکار رفته در محصول، ادعای داشتن مجوزها و گواهینامه های مختلف از مراجع و دستگاه های داخلی و بین المللی و درج علائم و یا نشان های خاص با هدف اغوا و فریب افکار عمومی را نمونه هایی از ارائه اطلاعات نادرست، مشمول مجازات و پیگیرد قانونی بر شمرد.

وی افزود: فهرست اقلام وکالاهای آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف، هر ساله توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگروهی با مسئولیت این وزارت و با عضویت وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، بازرگانی، رفاه، تامین اجتماعی، صنایع و معادن تهیه و به تمامی دستگاه ها و مراکز ذیربط ابلاغ می شود.

دکتر صالحی زاده درخصوص چگونگی تشخیص اصالت داروها ویا اقلام آرایشی و بهداشتی خارجی و وارداتی توسط مردم نیز گفت: تمامی اقلام دارویی، آرایشی و بهداشتی وارداتی که در داروخانه ها، فروشگاه ها و مراکز مجاز داخلی عرضه می شوند، واجد برچسب کنترل اصالت و سلامت هستند.

وی گفت: این برچسب زرد رنگ، حاوی کد شانزده رقمی اختصاصی می باشد که توسط یک لایه محافظ پوشانده شده است و خریدار می تواند با خراش این لایه محافظ و ارسال کد به شماره اختصاصی 20008822 و دریافت پیامک تایید، در همان لحظه از سلامت و اصالت کالای خریداری شده مطمئن شود. مراجعه به آدرس اینترنتی ttac.ir و یا نصب اپلیکیشن ttac بر روی گوشی تلفن همراه را از راه های دیگر دسترسی به سامانه ttac است.

 

 

 

  • گروه خبر : News,Slider
  • کد خبر : 23070
Keywords

Comments

0 comment for this article

comment

تنظیمات قالب
online chat

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام